tisdag, oktober 17, 2006

Dagens strapatser

Dagen bestod av en kort genomgång av hur nästa kurs ska se ut. Kursen heter Konsultationskunskap och kommer att äga rum under ca 1 månad. Förutom ett antal föreläsningar innehåller kursen utlokalisering på vårdcentraler och sjukhus där vi ska lära oss att ta anamnes på patienterna samt att lära oss skriva journaler.

Kursen verkar ganska lugn. Den skriftliga examinationen består bara av en dugga som skrivs under 2 timmar. Förmodligen inte särskilt avancerad.

Enda problemet är att man kan få placering på vårdcentraler långt bort härifrån. En vårdcentral ligger i Dalsland och en annan i Laholm (!). Eftersom praktikdagarna också ligger i anknytning till varandra så måste vi bo över på platsen. Inte särskilt upphetsande om ni frågar mig. Jag önskade att få en vårdcentral som ligger i min omedelbara närhet.

Nu har jag satt på en tvätt och försöker samla mig inför matchen som börjar kl 18.30. Arsenal spelar mot Moskva på bortaplan. Kan bli kallt och ruggigt. Ett oavgjort resultat är helt ok i min mening.