söndag, oktober 21, 2007

Sideways

Igår tittade jag på en bra film, som kan rekommenderas till alla. Sideways hette den och handlade om en kille (han näst längst till vänster) och en annan kille som åkte runt i vindistriktet i Kalifornien och levde rövare innan den andra killen ska gifta sig (han näst längst till höger på bilden). Denne spelar för övrigt Dexters pappa i TV-serien med samma namn.

Nåja, den var väldigt mysig, och jag fick jättelust att dricka en massa vin efter att ha sett den. Får nog bli en pinot noir till nästa helg. Han var väldigt inne på det av nån anledning, så nåt bra måste det ju vara med det.

Fast en sak retade jag mig lite på, nästan så det överskuggade hela filmen. De drack och körde bil nämligen i en grad som kan förskräcka den mest liberale. Att man tar en öl och kör bil är ingen big deal verkar det som. Inte heller att man går och köper en flaska vin och dricker upp den, för att sedan sätta sig bakom ratten. Undrar egentligen vad de har för lagar för sånt där i väst. För som det är här i Sverige råder ju i princip nolltolerans. Skulle man ta en öl och köra bil efteråt så betraktas man ju som djärvulen själv. Inte för att jag brukar göra det men ändå. Nån hejd på galenskaperna måste det ju vara!