onsdag, oktober 10, 2007

Lindt lyxchoklad

Idag såg jag på Gokväll hur man skulle göra för att köpa en riktigt fin och god choklad. Han som var med i programmet gick först och hämtade en Marabous extra premium, men i den var det en massa E, och syntetiskt skit i. Sen hämtade han en jätteexklusiv och dyr choklad, och i den var det bara kakaomassa, kakaosmör, socker och vanilj. Denna kaka skulle man absolut välja enligt honom.

Så när jag kom hem från affären idag, där jag redan inhandlat en Lindt Madagascar 65% kakao, så gick jag och kollade på innehållet och där fanns det endast de bästa ingredienserna; kakaomassa, kakaosmör, socker och vanilj. Fantastiskt! vilken lyx i vardagen. Och den kostar enbart 21.90 kr. På Coop Forum. Jag har kommit på att det är mycket bättre att köpa en sån än att köpa typ en Plopp, för en Plopp äter man upp på en timme, medan en sån där lyxchokladkaka kan hålla en hel vecka! För man tar ofta bara en bit i taget.

Mmm, va gott!

Förresten, har jag fått lära mig att Valhrona-choklad bara får säljas i speciella butiker, och inte i snabbköp. Bra säger jag!

3 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Jag har hört att Willys choklad (min favorit) också ska vara bra.

Så här står det: Ingredienser: Kakaomassa, socker, kakaosmör, fettreducerad kakao, emulgeringsmedel (rapslecitin), aromer.

Är det okej?

(Angående Valhrona tycker jag det låter lite överdrivet...)

8:45 fm  
Blogger Andy said...

hmm... undrar bara vad som ingår i det där intressanta "aromer"... säkert 100 miljarder EXXX-saker...

4:15 em  
Blogger Elin said...

Den värsta choklad jag ätit är ICAs fulmärke. Euroshopper?! De ger bort dem när det är avstämning för självskanningen.
Burr, vad hemsk.

9:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home