torsdag, maj 31, 2007

Take away-kaffe

Jag måste reda ut det här med take away-kaffe. Man ser så otroligt coola människor som går runt på stan och halvspringer med såna här koppar, och ser jätteupptagna ut. Helst ska de gå runt och prata i mobiltelefon samtidigt. Gärna hands free. Men jag tänkte på en sak häromdagen när det kom in en tjej med en enorm take-away-kopp från Condeco, men hon drack inte en enda gång. Hon bara satt där med sin gigantiska mugg i handen. Varför!? Kaffet kallnar ju. Och om du har druckit upp så kunde du väl kastat muggen innan du gick på vagnen. Jag har en teori, att vissa köper såna där muggar bara för att de ska se coola ut eller kanske verka upptagna.

Så nån gång ska jag göra det. Jag ska köpa en sån där mugg, dricka upp, och sen ska jag gå runt med muggjäveln på stan. Hela dagen. Jag ska ha den med mig överallt.

Då kommer folk tycka att jag är ascool och urban.

1 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Jag har lagt märke till att såna där muggar är väldigt populära bland föreläsare också, i synnerhet de som jobbar på Stockholms Universitet. (På KTH är det ofta cola eller jouice som gäller.)

Föreläsarna har jätteofta med sig muggar, men de dricker i princip aldrig. De lyfter ofta upp muggen när de pratar, men de ställer i nio fall av tio ned den igen utan att dricka. Detta är ett extremt roligt fenomen att iaktta.

11:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home