tisdag, maj 29, 2007

Studenten, nu?!

Såg till min stora förvåning när jag åkte genom stan idag, att det är studentfirande för fulla muggar. Traktorer och cabrioleter och annat tjafs. Men hallå, den 29 maj!? Är inte det lite tidigt? Det är ju nästan 2 veckor tidigare än andra ställen.

Sen fattar jag inte riktigt det där med att åka runt i bil. Det är ju elakt mot ens klasskamrater att inte vilja åka med på ett flak. Eller iofs, de kanske inte hade nåt flak.

Tjejen jag satt bredvid på spårvagnen betedde sig konstigt. Kliade sig i näsan och gnuggade sig i ögonen och verkade rastlös. Jag tror hon var hög som ett hus. Alternativt pollenallergiker.

Snart är det sommarlov. Och fem år sen jag tog studenten. Tiden går. Snart är vi döda.

2 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Jag tror hon var hög som ett hus. Alternativt pollenallergiker.

Du har ett litet tag kvar till examen va? ;)

5:00 em  
Blogger Andy said...

Nja... några år... förhoppningsvis kommer jag lära mig att se skillnad på crack-horor och vanliga allergiker...

5:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home