fredag, maj 11, 2007

The Big Tipping!

Ok, det gick sådär att tippa vilka som skulle gå vidare från semin. 6 av 10 rätt. Jag är mycket besviken att inte Andorra gick vidare. Jag tyckte deras låt var riktigt bra framförd faktiskt.

Georgien och Bulgarien var ganska stora överraskningar. Nåja, nu blir det till att tippa topp 10 imorgon. Det blir blågul vinst. Det har jag satsat pengar på så det får det bli. Fast kanske inte den blågula vinst vi önskar, utan Ukraina blir nog det land som drar längsta strået.

The Ark hamnar på en ärorik femte plats. De har den absolut bästa låten, eller ska jag säga normala låten!? Men jag är mycket mycket tveksam att det kommer nå fram till tittarna i de andra länderna. Lite floppvarning faktiskt...

Facit:

1. Ukraina
2. Serbien
3. Vitryssland
4. Ryssland
5. Sverige
6. Finland
7. Moldavien
8. FYROM
9. Lettland
10. Turkiet

Sista fyra platserna:

21. Irland
22. Tyskland
23. Storbritannien
24. Litauen

Nån mer än jag som älskade Kristian Luuk som kommentator? Fantastiskt underhållande, nästan Terry Wogan-klass på det hele...

2 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Tyvärr var det nog bara du faktiskt. Jag tyckte Luuk pratade på tok för mycket. Jag tycker Pekka kan vara lite väl pratglad ibland, men han är ju i det närmaste stum i jämförelse. Dessutom pratade Luuk på om ointressanta saker och tutade mitt i en låt(!). Ta tillbaka Pekka! (Eller låt bli och ha en kommentator öht.)

Lite plus ska han dock ha för att han sa ett par riktigt roliga saker. Men utöver det var det här nog helt fel form för Luuk.

(Liknelsen med Terry stämmer dock ganska bra.)

11:52 fm  
Blogger Niklas Udd said...

Tack och lov hade du fel om Ukraina! Serbien var helt klart mer värdiga vinnare, även om jag kanske helst av allt hade sett några helt andra.

Vad säger du förresten om Sveriges nederlag?

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home