onsdag, april 25, 2007

Willys

Jag har varit ganska fascinerad över Willys ett tag nu. Idag kväll kände jag ett plötsligt sug efter chips och bestämde mig för att göra ett besök. Jag försöker i största möjliga mån undvika den affären eftersom det alltid blir enna såna jäkliga köer. Folk blir ju som galna när de går i den affären. Jag har sett kundvagnar fyllda till den grad jag inte trodde var möjlig! Folk plockar på sig all billig skit de kan hitta. Eldorados egna dittan och Willys egna dattan.

Jag har köpt två Eldoradosaker i mina dar. Det första var Bran Flakes. De smakade tidningspapper så jag var tvungen att kasta bort. Den andra grejen är Eldorados cashewnötter, som faktiskt är riktigt ok.

Justja, idag såg jag en kundvagn som var helt fullproppad med Eldorados apelsinjuice! Alltså jag fattar inte, vad är det för fel på folk? Sen har jag märkt en annan grej. Pizzeriaägare verkar gå och köpa en massa skit där som de sen lägger på pizzorna. Typ Eldorados egna inlagda champignoner, och Premier Cola. Förmodligen blir det billigare än att få dem levererade direkt till "restaurangen".

Jo, så idag var det en annan rolig grej som skett i affären som föranlett lite kaos. De har nämligen börjat med såna där kundvagnar som man drar efter sig på marken. Problemet var bara att eftersom de har en sån ruljans på folk i affären så tog korgarna slut, så jag fick liksom gå runt i affären och leta efter en korg. Lyckligvis hittade jag en som stod borta vid kexen. Den snodde jag.

Sen har jag kommit fram till hur man ska göra när man ska betala. Som sagt, hela den där affären är helt underdimensionerad, så det är alltid milslånga köer, med folk som har fullproppade kundvagnar, och då menar jag verkligen fullproppade vagnar. Men jag har kommit på att man ska gå runt lite vid kassorna och kika lite, och ligga lite lågt rent allmänt. Och sen helt plötsligt blir det en kö som blir lite kortare än de andra, och utan någon med fullproppad vagn. De tar alltid längst tid! En fullproppad vagn tar ungefär lika lång tid som 3-4 fulla kundkorgar + betalningsprocedurer. Nåja, då ställer man sig snabbt i den kön. Och detta lyckades jag med idag! Annars hade jag nog stått där fortfarande.

Sen hade jag kunnat ha en lång utläggning om svensk white trash, men det tänker jag inte göra... Inte nu iallafall... Kanske när jag känner mig lite bittrare...

Nu har jag blivit lite bra på att göra inskrivningar. Jag har hittills hunnit med 3 inskrivningar + diktering. Diktering kan vara lite knepigt, men det går bättre och bättre dag för dag. Idag fick jag vara med lite mer i utredningen av en patient, det var kul. Jag föreslog t.o.m. utredning och behandling. Inte illa minsann.