tisdag, mars 27, 2007

Den dåliga luften

Det har varit värmebölja här i stan, med temperaturer på 19 grader igår. Idag var det säkert lika varmt om inte varmare.

Dock kände jag när jag var ute och gick häromdagen, att luften var väldigt dålig. Jag tänkte skriva ett inlägg om det för nån dag sen. Så har då mina aningar besannats. Det har varit överdrivet dålig luft i stan:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=335590


Man får liksom ont i ögonen när man går på stad och torg, och alldeles uppblåst i ansiktet. Sen får man väldigt mycket snor också. Nästan som efter att man tagit en promenad i Bangkok eller London. Det är ruggigt när det är så här på gränsen mellan kallt och varmt. Det blir så mysko när det är minusgrader på natten och 20 grader på dagen. Kan inte sommaren komma snart?

Usch. Regn. NU!

I söndags tog jag en promenad ner till Eriksberg och tittade på när båtarna åkte. Det var ruggigt mycket folk och väldigt trevligt, men tyvärr måste jag säga att jag förväntat mig att de skulle sälja mjukglass. Men nej nej, jag fick köpa hårdglass från GB.

Idag var jag på Hud i Mölndal Jag fick injicera bedövningsmedel, ta små stansbiopsier, skrapa, och frysa med flytande kväve. Snart är jag bra på att att injicera! Fast det var en som fick lite ont när jag sprutade in grejset. Roligt om de visste att jag bara gjort det 2 ggr innan... hihi!