tisdag, mars 13, 2007

Flytande kväve

Ett par intressanta grejer har hänt.

Jag har stoppat en föreläsning t.ex. Det var kristna föreningen här på läkarlinjen som hade fixat in en nisse som skulle prata om intelligent design i skolan imorgon kväll. Jag hade tidigare hört talas om den här Nissen då jag på gymnasiet diskuterade mycket religion med en pingstvän. Han hänvisade hela tiden till Nissens hemsida, och när ett mejl skickades ut om att han skulle komma till skolan så kände jag igen namnet. Jag skickade då ett massmejl till klassen där jag rekommenderade ett besök på hemsidan. Han skrev saker som att islam är en krigisk religion, och att anledningen till att så många svenskar dog i tsunamin är att vi inte stödjer Israel tillräckligt mycket. Dessutom har han ett matematiskt bevis för att homosexuella är pedofiler på sidan. Med mera, med mera.

Iallafall så satte mitt mejl igång en snöbollsrullning som slutade med att föreningen var tvungen att ställa in föreläsningen för annars skulle de mista sin status som officiell förening.

Coolt va?

En annan cool grej som hände idag när jag var på hudkliniken. Jag fick spruta flytande kväve ur en sorts sprayflaska på en patient för att ta bort vissa hudförändringar. Det var jättekul och jättekallt! -290 grader eller nåt... eller kanske lite varmare... vad är absoluta nollpunkten?

2 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Har du lust att lämna ut adressen till den där sidan? Det låter ju som (eh?) intressant läsning.

Absoluta nollpunkter är väl förresten ungefär -273 grader celsius.

1:50 em  
Blogger Andy said...

Japp... lite roliga länkar finns på forumet... vill försöka hålla em lite låg profil i bloggen... hehe...

Tack för absoluta nollpunkten... jag var inte så långt ifrån...

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home