fredag, mars 02, 2007

Invärtesmedicin approaching

Så var då gruppindelningarna klara till den största och mest omfattande kursen på läkarlinjen, invärtesmedicin. Tentan kommer att äga rum om ungefär ett år, i mitten av januari, så jag kommer ha lite tid på mig!

En annan intressant grej som kursledningen har lyckats med är att sätta mig i en grupp med sju killar. Vad är uppseendeväckande med detta då kan tyckas? Jo, i min klass går nämligen en majoritet tjejer, vilket gör detta lottningsförfarande en mycket osannolik kombination. Jag brukar försöka tänka i pokertermer när jag beräknar sannolikheter, och jag skulle nog säga att det här är att jämställa med att få Ess+Ess som hand två gånger i rad... Fast jag undrar om det kan vara så att de har börjat med könssegregation på läkarlinjen.

Det här ska bli roligt! Det är nu det börjar på riktigt! Bara jag klarar av tentan om en vecka så är jag mer än nöjd. Imorse var jag till Willys och handlade onyttigheter som ska hålla mig på gott humör under denna vecka; mazariner, ostbågar, choklad, lättöl you name it...