torsdag, februari 22, 2007

Kyla

Vilken tur att jag hade två luckdagar i mitt annars mycket pressade schema nu när snön kom. Usch, vaknade upp igår av att det låg fullt med lappsnor på marken. Jag vägrade att gå ut på hela dagen, men idag fick jag slut på bananer så jag var tvungen att gå till Willys. Jag lyckades hålla mig på fötterna och hade på mig min tjockaste Boomerang-jacka. Så tröstade jag mig med ett sexpack mazariner. Mmm.

Imorrn ska jag äta lunch på Lyktans restaurang borta vid Wallenbergs konferenscentrum. Det serveras porterstek med potatismos. Det får det bli helt klart.

Jag har insett att efter den här kursen kommer min skolgång aldrig nånsin mer bli densamma. Vi kommer nästan aldrig vara i helklass f.o.m. nästa kurs. Vi kommer splittas och hamna ute på olika avdelningar. Det ska bli ganska skönt faktiskt. Skolan i klassisk bemärkelse som jag bevistat sedan jag var 7 år gammal, i sammanlagt snart 17 år, går in i en ny fas, med fast kurs mot ett riktigt jobb! Skönt värre!

Imorrn måste jag tyvärr gå ut. Och på lördag också... fast då kanske det blir varmare.