måndag, februari 19, 2007

Mina lärare bråkar

Mina lärare bråkar. Jag har tidigare skrivit om Annica Dahlström som jag hade som lärare i histologi. Hon anser bl.a. att könet sitter i hjärnan och helt enkelt beror på anatomiska olikheter. Därför kommer män aldrig bli lika bra på att ta hand om barn t.ex.

Så på söndagens DN Debatt så fick hon mothugg av två andra kvinnor som jag haft som lärare:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=618872

Agnes Wold undervisade i allergi och immunologi under patologikursen i höstas, och hon har dessutom haft en liten föreläsning under den nuvarande kursen jag läser.

Lydia Melchior är doktorand och hon undervisade då jag läste kursen i fysiologi och farmakologi som jag läste för ungefär 1,5 år sen.

Häftigt häftigt. Cat fight på Göteborgs Universitet.