lördag, februari 03, 2007

Le Concours Eurovision de la Chanson 2007

Eftersom jag inte har nåt bättre för mig och ligger och kollar på Melodifestivalen så tänker jag betygsätta alla låtar från - till 5.

1. Elin Lanto - Money (2)
Lite intetsägande och ful hatt. Och om man ska kopiera Money Money med ABBA så kan man väl välja en ny titel?! Inte bara avlägsna halva titeln och hoppas att ingen ska märka nåt.

2. Andersson&Gibson - Anything but you (1)
Sömnpiller... Jag vill bara sova, och det ska jag göra snart.

3. Anna Book - Samba sambero (1)
Patetiskt usel låt med påhittade latinska influenser och 80-talsschalgerstil.

4. Addis Black Widow - Clubbin (-)
Jag är ganska bra på att sjunga, men jag tror inte att jag skulle klara av att sjunga live i melodifestivalen. Jag tror att han som sjunger i den här låten är mycket sämre än jag på att sjunga, så ni kan ju dra era egna slutsatser.

5. Andreas Lundstedt - Move (2)
Inte särskilt bra, men det var ett ganska roligt blippljud i bakgrunden.

6. Tommy Nilsson - Jag tror på människan (3)
Det här var så svulstigt och Pripps Blåigt att jag bara måste sätta en 3:a. Sen är Tommy Nilsson bra på att sjunga. Alla 40-åriga kärringar gnuggar händerna.

7. Sofia - Hypnotized (3)
Lite roligt med grekiska instrument. Men inte särskilt rolig låt. Dock kan sägas att den hade vunnit ESC 2003 eller 2004... Fasen att hon är tre år för sent.

8. Uno Svenningsson och Irma Schultz - Godmorgon (2)
Jag gillar Uno Svenningssons röst. Den är speciell på något sätt och jag unnar honom all framgång. Sen tyckte jag Irma var jättebra när jag var liten, när hon hade ett par hits i början på 90-talet. Nödrim här och där i denna låt.

För övrigt har jag ätit så mycket popcorn att jag nästan mår dåligt. Nästa lördag tänker jag supa mig full om jag ska kolla på Melodifestivalen. Jag tror nog att det blir mycket roligare då...