onsdag, januari 24, 2007

Cityakuten och Darjeeling

Idag tittade jag på ett avsnitt av House igen. Det var en grej som jag blev helt förundrad över. Dr House fick nämligen för sig att själv obducera ett barn som dött!! Och inte nog med det, han analyserade cellbiopsier i mikroskop dessutom! Nåja, jag ska inte klaga så mycket. Det kan bli tröttsamt för er, men för mig är det en av mina favoritsysslor, att vara en smartass...

Dock var det här avsnittet bra, för äntligen så var det nån som dog! Min största farhåga var att alla som är med ska överleva och det ska bli happy ending hela tiden, men så är det tydligen inte!

Sen fick jag hem hela säsong 10 av en annan bra serie som heter Cityakuten. Jag har aldrig tidigare följt den, men känner att det kanske är dags. Och Niklas, för att rena mitt samvete så kan jag säga att den verkar rippad direkt från TV, och sen finns den inte heller att köpa på DVD. Synd synd...

Iallafall, Cityakuten verkar bättre, de har lite mer realistisk sjukvård, och dessutom är karaktärerna lite mustigare. Sen är det två engelsmän med också, och det livar upp det hela. Enda problemet är att det är otextat så jag hänger inte riktigt med i den medicinska jargongen, med alla bokstavskombinationer och diagnoser och hitan ditan.

Bara 14 matlådor kasslergryta idag.

Ikväll är det både Poirot och Arsenals semifinal i ligacupen samtidigt. Vad ska man välja!? Det blir nog till att bläddra lite.

Det är så jäklans kallt och snöigt ute så imorrn blir det att skolka lite och stanna inne hela dagen. Jag blir fasiken fysiskt sjuk av kyla. Fastän jag har elementet på för fullt under natten så vaknar jag ändå upp med värk i benet (brukar få det när det är kallt). Det är som om min kropp vet att det är kallt och ruggigt ute. Sen höll jag på att ramla när jag gick över gatan på Guldheden imorse... Om jag hade ramlat så hade jag åkt raka vägen hem och lagt mig i soffan.

Igår köpte jag jättelyxigt te i en affär som heter Kahls. Jag gick in och sa att jag skulle ha Darjeeling. Hon trodde jag var värsta connaiseuren, vilket jag förvisso är. Så jag köpte ungefär ett hekto Darjeeling för 50 kr. De kostade 45 kr hektot... ungefär dubbelt så dyrt som vanliga teer. Men gud vad gott. Darjeeling är min absoluta favorit. Jag tror till och med jag ska ta en liten kopp nu! Mmmm... tee!!