söndag, januari 07, 2007

14 matlådor

Tillbaka i Göteborg efter en hektisk men trevlig jul.

När jag åkte hem i förrgår, givetvis i 1 klass så skulle jag sätta mig på min plats i vagnen. I vagnen satt endast en person, i övrigt var det helt tomt. Så var tror ni då att denne person sitter? Jo, han sitter självklart på min plats. Vad är oddsen egentligen? Sen sa jag till honom att det där egentligen var min plats men att det går bra eftersom det verkar helt öde. Fast då sa han ingenting, och då kom jag på att det nog berodde på att han satt och sov. Eller så satt han bara på sin plats och blundade. Resan flöt mycket fint. Jag gick i väg till restaurangvagnen och hämtade de obligatoriska gratiska dryckerna som bjuds i 1 klass. Det var så roligt. Nästan helt fullpackat i tåget, och en massa äckliga barn som sprang runt i familjevagnen. Det kändes så tryggt att komma tillbaka till 1 klass-vagnen där det var mjuk belysning, sköna säten, och bara 3-4 personer i hela vagnen. Dock lyckades jag se en tjej som tjuvåkte mellan Örebro och Kumla. Hon satt längst bak i vagnen och kurade ner sig i ett mörkt hörn. Konduktören såg henne inte för han bara tittade in i den delen av vagnen. Hade han kommit en gång till så hade jag pekat...

Jag har ådragit mig en förkylning. Jag hostar lite slem och känner mig väldigt trött. Idag har jag suttit ungefär från 10.20 till 16.30 och läst om infektion, eftersom jag har tenta på fredag och inte kommer ha så mycket lästid nu under veckan. Men är är så trött... jag har inte fått sova ut riktigt känns det som. Imorse var jag tvungen att gå upp tidigt och ta spårvagnen till Coop Forum och handla mat. Gissa vad jag handlade? Jo, givetvis kassler. Och jag slog ett nytt rekord när det gäller kasslergrytan som jag brukar göra. Nu fick jag ihop det till 14 matlådor! Fjorton stycken! Det tycker jag var på gränsen till otroligt.

Imorrn ska jag till Uddevalla på infektionsklinikstjänstgöring. Tåget går kl 6.40. Mein gott alltså. Hur fasiken ska jag orka det? De är störda... Fast vi blir bjudna på mat iallafall så jag slipper äta kasslergryta tre luncher iallafall... Och på fredag är det tenta. Hur i allsindar ska det gå? kanske åt helvete, kanske bra, vi får se. Jag längtar bara tills den är över...

over and out.