måndag, december 04, 2006

Duggan avklarad

Idag kom resultatet upp på duggan som skrevs förra torsdagen. Detta blev en historisk händelse av två anledningar. Den första är att de lyckades rätta en tenta/dugga på endast tre dagar! I och för sig var det en ganska liten dugga, där maxpoängen var 38, men ändå! Helt otroligt. Som jämförelse så tog patologitentan tre veckor att rätta! Den andra historiska händelsen var att alla 85 studenter klarade sig (!). Det har jag nog aldrig nånsin varit med om. Fast, jag har förvisso hört talas om att vår klass är ganska exeptionellt bra. Eller så säger det bara det.

Jag hade 34,5/38p och var i och med det 12:e bästa. Fast mitt mål är alltid att vara bättre än min klasskamrat Björn. Det har nämligen aldrig hänt på någon tenta under de här 2,5 åren så jag tycker att det nog är dags snart. Ska höra imorrn vad han hade.

På fredag är det dags för min examination. Jag kommer att få utföra den på Östra sjukhuset klockan 9.15. Håll tummarna för mig. Tror nog det kommer gå bra. Det enda som oroar mig lite är själva journalskrivandet. Jag har lite svårt att komma ihåg allt patienten säger.

Lyssnar för tillfället på julmusik komponerad av Diana Krall. Det är en mycket bra skiva som rekommenderas varmt. Kanske kommer jag att försöka mig på hennes vanliga musik dessutom. Hon är för övrigt gift med Elvis Costello, om nån är intresserad.

Ikväll blir det en bit grillad kyckling från igår, med lite fullkornspasta och en fräsch tomatsallad (skivad tomat). Sedan ska jag nog ta en av mina lussebullar till efterrätt!