onsdag, november 15, 2006

What's up Brother?

Årets roligaste reklamfilmer kommer från Systembolaget. Trots att jag är emot dem helt och hållet så måste jag verkligen erkänna att deras anti-köpa-ut-propaganda är rätt rolig. Kolla han som håller andan... hehe...

Idag hände nåt intressant. Jag fick ett personligt adresserat brev hem med en inbjudning till en VIP-kväll på Brothers den 29 november i samarbete med Café. Det hela skulle utspelas på en Brothers-butik i Nordstan är i Göteborg och det skulle bjudas på gratis mat och dryck (!!) och en presentation skulle hållas av Daniel Lindström som är Cafés trendguru. Och som gräddan på moset så erbjuds jag 20% rabatt på hela sortimentet!.

Alltså det här låter ju helt underbart, men jag kan inte låta bli att förundras över varför just jag har fått denna inbjudan. De kan ju rimligtvis inte skicka ut dem till vilka personer som helst! Förvisso är jag prenumerant på Café genom ett förmånligt erbjudande om fem nummer för 99 kr. Men jag har mig veterligen inte handlat något på Brothers de senaste åren, och jag är inte heller med i deras kundklubb, om de nu har någon sådan.

Jag förstår helt enkelt inte hur detta kan vara ekonomiskt försvarbart! Att bjuda in vem som helst till en VIP-kväll på en av deras butiker, att bjuda på mat och dryck och dessutom ge 20% rabatt på allt. Är det en reklamstunt!? De måste ju rimligtvis ha kalkylerat den ekonomiska risken gentemot det man kan vinna på det.

Nåja, jag är aningen förvånad men that's just me...

Imorrn åker jag tillbaka till Åhléns och lämnar tillbaka ett par byxor. På måndag åker jag och köper samma par byxor igen och får 200 kr i handen.

SÅDESÅ!

1 Comments:

Blogger Elin said...

Hur gick det med byxbytet!?
Vi ses ikväll!

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home