torsdag, november 09, 2006

Snart är det helg!

Idag kände jag mig mycket piggare av någon anledning. Kanske var jag så trött igår för att allt var nytt igår och idag kom man mer in i det, det blev mer av rutin. Hann med att prata med två patienter och testa lite nya "moves". Tycker jag börjar bli mycket säkrare. De filmade också mina förehavanden och jag måste säga att det är hemskt att se sig själv på film. Usch vad hemskt det är! Fast ändå är det bra att se alla fel man gör.

Jag känner att jag redan börjar bli hjärntvättad med konsultationsteknikerna. Jag tänker hela tiden på de tre "f:en", föreställningar, farhågor och förväntningar. Det är så frestande att hela tiden fråga: "Hur tänker du själv kring det här?", "Är det något du är orolig för?" och "Vad vill du att vi ska göra för dig idag?". Det bästa är ju att alla dessa fraser, eller varianter av dem, är gångbara i det dagliga livet. Jag varnar alla som kommer träffa mig att jag kommer köra med dessa fraser och pressa er till att berätta saker och ting.

Idag fick jag också en rejäl kroppslig undersökning. Om ni av händelse undrat om jag har bra reflexer, bra pulsar och bra neurologisk status så kan jag lugna er med att det har jag. Jag har dessutom fina hjärtljud så det är lugnt.

Snart är det helg! Ska bli skönt att vila sig lite och slippa sitta med en massa böcker i nyllet. Men vad roligt det är att "arbeta"! Jag längtar redan! Tänk att gå och göra sitt pass från klockan 8 till 16 och sedan få betalt för det!

Bara tre år kvar nu. Bara tre år kvar...