onsdag, november 01, 2006

Isande vindar

Vaknade upp imorse och misstänkte att det kunde finns lappsnor ute på väg och fält. Och mycket riktigt. 1 november blev dagen då vinterns första snö kom. Det var inte mycket, bara ett litet puderlager på gräsmattorna och träden. Däremot var det halt som helskotta. Jag struttade runt och kände mig som Bambi på hal is. En sak förstår jag inte riktigt med denna staden. Det som sker när det blir halt ute är att folk går ut och saltar! Jag såg en gubbe idag borta vid skolan som hällde ut salt på trottoarerna så det yrde och far. Inte särskilt miljövänligt kan tänkas.

Jag satt på skolan med min studiekamrat Björn. Idag blev det nog lite av ett rekord. Vi satt i princip oavbrutet från kl 9.15 till kl 19.00. Jag kom hem ungefär 19.40 och intog min middag. En matlåda med Stinas kyckling från igår och en halv tomat till. Har slutat bli hungrig har jag kommit fram till. Kanske beror på tentan.

Jag känner mig helt slut i huvudet, men det är ju bara bra, för det betyder att vi hann gå igenom mycket. Det är alltid bra att vara två nån dag innan tentan och gå igenom uppgifterna så att man kan få ett nytt perspektiv på saker och ting. Alltid lär man sig något nytt som den andra hade en helt annan synvinkel på.

Snart är det Arsenal - CSKA Moskva. Ska titta på den och koppla av med lite chips. Känner att jag behöver några timmars ledighet. Imorrn är det hårdkörning som gäller inför tentan på fredag. Känns bra att det ska bli tenta. Jag tror att jag skulle spy och kräkas om jag var tvungen att gå igenom allt som ska kunnas en hel dag till...

1 Comments:

Blogger Elin said...

Heja heja! Det här kommer du klara galant!
Själv så har jag en presentation av mitt snygga designkoncept att redovisa på jobbet idag.

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home