söndag, oktober 29, 2006

Dagens övning

Idag gjorde jag som jag hade planerat. Jag ställde inte om klockan och gick upp som vanligt kl 8, fastän klockan då egentligen var 7. Kom till skolan vid 8.35 och träffade i vestibulen en klasskamrat som också brukar sitta och läsa på helgerna. Så jag tänkte skoja till det lite och sa: ”jasså, du tänkte också utnyttja den här extratimmen vi fick”. Hon såg helt oförstående ut när jag sa det och förklarade att jag syftade på tidsomställningen. Då visade det sig att hon var helt ovetande om att vi skulle ställa om klockorna nu inatt, och hon trodde att klockan var 9.35. I praktiken hade jag då gett henne en extratimma! Hon såg ganska glad ut. Tänk er själva om ni är stressade och sitter och jobba för att hinna klart med någon, och så kommer en förtrollad fe och ger dig en extratimma. Ganska schysst.

Satt i skolan till kl 14.30 ungefär. Det började droppa in lite folk så jag var tvungen att ha öronproppar på mig. Jag är väldigt känslig för sånt, det ska vara totalt tyst.

Ikväll har jag ätit färdiggrillade revbensspjäll som jag köpte i fredags. Sen gjorde jag i ordning lite frysta pommes frites i ugnen. Det var mycket gott faktiskt. De där revbenen går inte av för hackor.

1 Comments:

Blogger Elin said...

Jag är bara tvungen att kommentera öronpropparna. Utanför jobbet håller de på och bygger en ny järnväg. Sedan i somras dunkar de i pålar i en takt av 100 beats per minute. VARJE DAG, 8 TIMMAR OM DAGEN!!! Konstigt att jag inte är galen, än...

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home