fredag, november 03, 2006

Tomhet

Så var då tentan skriven och klar. Jag anlände klockan 8 på morgonen på Viktoriagatan och satt och skrev i fyra (4!) timmar. Blev klar klockan tolv alltså. Puh vilken pärs det var. Den var lite lättare än vad jag hade trott faktiskt, och rent spontant känns det som om jag borde klarat den. Fast tyvärr kommer man på lite småmissar som man gjorde här och där. Jag missade bl.a. en bildfråga där det rörde sig om ett kavernöst hemangiom. Sen var det en annan konstig bild som föreställde en arteroskleros eller pankreatit som jag skrev att det var fettvävsnekros. Såg inte alls vad det var. Sen var det några andra frågor som jag inte alls kunde.

Men på det stora hela, efter en pessimistisk sammanräkning av poängen så fick jag ihop det till 68p (av 100, och godkänt kommer ligga runt 70). Så med en hyfsad rättning så borde det gå vägen.

För tillfället känns det lite tomt på något sätt. Vad ska man göra nu? Och sen känns det alltid dåligt efter att man har skrivit en tenta. Man tänker på en massa saker man kunde gjort bättre. Fast jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte kunde se mig lägga ner mer tid än vad jag hittills gjort. Och om jag får en omtenta mot förmodan så kommer jag klara den galant! Garanterat...

Efter tentan gick jag, Björn och Mattias till sjukvårdsaffären borta på Vasaplatsen för att handla stetoskop och hammare. Jag har redan stetoskop så jag köpte en reflexhammare för 90 kr. Sen gick jag till Åhléns och åt en hamburgertallrik. Där träffade jag en klasskamrat som också satt och åt med en manlig bekantskap av något slag. Jag frågade lite skämtsamt: "jaha, så vad ska man göra nu då?", varpå hon svarade, "sånt här!". Och det är sant, nu får man tid att intaga goda måltider på stadens torg.

Sen gick jag till en affär och köpte en julklapp. Hehe. Det var roligt. Det är skoj att handla. Jag måste r man tid
bara bli bättre på att handla åt mig själv. Det är lättare att unna andra än sig själv.

En rolig grej som jag märkt. Efter att vi skrivit tenta så är det nästan garanterat att man träffar någon klasskamrat ute på stan efteråt. Konstigt egentligen. Är den här stan en sån jäkla håla att de inte ens kan svälja 80 pers? Coolt...

Nu har jag druckit en kopp te och ska vila. Imorrn ska jag dammsuga och kasta lite gamla tidningar. Det ser ut som en "dump" här inne, men det ska det blir ändring på!