lördag, november 04, 2006

Drugs

Idag har jag städat hela min lägenhet utan och innan. Det är ju sånt som jag inte har tid med eller orkar när jag har en intensiv kurs som pågår. Jag tror jag funkar så att jag bara kan tänka på en sak i taget nästan. Typiskt manligt tror jag. Usch vad smutsigt det var. Men nu håller det nog ett par veckor. Undrar var allt damm kommer ifrån egentligen.

Känns så jävla skönt att inte göra nånting. Jag har nästan lite dåligt samvete för att jag inte gjort någonting alls idag. Men å andra sidan så är det första dagen på jättelänge så att...

Idag har jag laddat hem en massa trevlig musik från www.allofmp3.com. Igår tankade jag Koops förra album. Väldigt bra och lättlyssnat. Sen har jag laddat hem David Bowie med "Let's dance". Jag kan bli alldeles hookad på just en låt och då måste jag lyssna på den 20 gånger om dagen. Nu i veckan var det Cherry blossom girls hitlåt med samma namn som jag blev beroende av. Det är intressant det där med låtar egentligen, hur man förknippar en låt med en tidsperiod. Jag kan t.ex. höra en låt som var aktuell för ett par tre år sen och direkt förknippa den med en viss sinnesstämning för just den tidpunkten. Därför är det bra att jag lyssnar jättemycket på låtar så de sätter sig för då kan jag snabbt minnas en viss tidpunkt. Typ som en genväg till de undermedvetna känslorna.

Sen laddade jag hem "Don't stop 'til you get enough" av Michael Jackson, fast innan han blev vit och kvinna.

Jag har också lite framskridna planer på att besälla hem sprit från internet. Ska ta reda på lite mer hur det funkar och sen kanske det blir av. Man måste ha lite projekt som man jobbar med vid sidan om, nu när patologin har lagts till handlingarna (förhoppningsvis).

Har börjat läsa på ett intressant drogforum. Där letar jag efter tips på bra butiker. Det finns också avancerade droginstruktioner där. På Opiat-forumet kan man läsa hur pantade missbrukare skriver om hur härligt det är att vara heroinist och att de absolut inte vill sluta. Jag är fascinerad av droger, fast inte på så sätt att jag vill använda dem, utan mer ur ett vetenskapligt perspektiv. Kanske nåt jag ska jobba med i framtiden?

Jag har bland annat lärt mig att det teoretiskt går att injicera alkohol direkt i blodet och att det ger en bra och snabb effekt. Fast man måste vara mycket försiktig, då promillehalten ökar rejält bara vid små mängder sprit. Tommy Lee den gamle stjärnan injicerade för övrigt Jack Daniels. Sen har jag fått tips om att man kan dränka en tampong i sprit och stoppa upp den i röven. Då tas tydligen alkoholen upp direkt och effektivt av kroppen. Jag är lite nyfiken på hur det egentligen funkar rent fysiologiskt, fast jag tänker absolut inte testa om det är det ni tror. Föredrar nog att inta mina gin och tonics oralt före analt.

Imorgon är en annan dag. Ska nog ta en promenad till Coop Forum och handla lite lingonbröd och en smaskig bulle. Arsenal spelar klockan 14.30. Det ska jag icke missa.