tisdag, november 14, 2006

Måste spara 220 kr nu!

Jag sitter fortfarande här hemma efter att ha gjort en rejäl tvättomgång, och grämer mig efter mitt katastrofala köp idag. Hade jag bara väntat lite så hade jag fått 220 kr rabatt av Åhléns. Jag hade lika gärna kunnat gå till bankomaten och tagit ut två hundralappar och sedan bränt upp dem eller gett dem till nån hemlös. Nu känner jag att jag måste liksom spara ihop de där 220 kronorna på nåt sätt. Jag har kommit på en grej. En julklapp som jag hittar kostar ca 550 kr, fast jag har hittat en nästan likadan grej för typ 450 kr. Jag hade egentligen tänkt köpa den dyrare, men jag kan lika gärna köpa den billigare. Då har jag sparat in en hundring.

Bara en hundring och 20 spänn kvar att spara... hmm... nån som har nåt tips?

Det här är anledning till att jag aldrig handlar nånting. För när jag gör det så blir det bara total katastrof. Nu tänker jag inte köpa nya byxor på minst tre år. Och ny LCD-TV kan vi ju fetglömma det närmsta året. Och digitalkamerna lägger jag på is dessutom. Våga vägra konsumera. Det blir ändå bara fel...