söndag, november 26, 2006

Samtalskunskapen är slut!!

Usch, jag har inte orkat skriva något för den här veckan har varit så uttömmande på krafter så ni anar inte. I fyra hela dagar satt vi instängda i ett litet rum och disktuerade om olika saker. Man fick välja ett ämne att prata om som filmades och därefter analyserades filmen. Mitt ämne var ganska bra, och det blev en bra diskussion. Problemet var att man kom hem så sent på kvällarna typ kl 17.20 och hann eller orkade inte göra något annat. Fast i och för sig, på torsdagskvällen efter arbetspasset i det lilla rummet så gick jag och en klasskamrat på filmen Borat på bio. Den var mycket rolig och rekommenderas till alla. Jag skrattade som fasiken flera gånger. Speciellt när det blev en brottningsmatch mellan Borat och hans "producent". Lite äckelvarning på det men hoho vad roligt det var. Amerikanarna fick sig en rejäl törn.

Efteråt blev vi hungriga och gick till en thairestaurang och åt lite mat. Jag testade mig på en chicken with cashew nuts, men till min besvikelse så var den allt för mesig. Jag har insett att den godaste varianten av denna rätt finns att få på Spicy Hot i Västerås. Jag har aldrig varit med om att äta försvenskade varianter av thaimat ute på restauranger. Jag trodde inte att det förekom överhuvudtaget men det gjorde det visst.

Fasiken vad överlycklig jag var när det hela var över på fredagseftermiddagen då vi fick sluta lite tidigare. Jag tog en kokosruta och ilade snabbt iväg till Kungssten för att hinna med bussen. Jag lyckades hitta en buss som gick direkt till Vågmästareplatsen via Eriksberg och Lindholmen. På fredagen var det dessutom några (eller några och några, det var halva klassen 41 pers) som gick till Sjömagasinet och åt lunch. Jag hade kanske följt med, men jag hade tidigare betalat för min mat för dessa fyra dagar så det kändes onödigt att kasta bort 50 kr som jag redan betalt.

Innan vi gick hem så diskuterade vi vad vi skulle göra nu när denna samtalskurs var slut. Jag meddelade att jag skulle handla kassler på Coop Forum eftersom det var extrapris på det, vilket jag också gjorde. 40 kr kilot är riktigt billigt. Så nu gjorde jag 12 matlådor igen. Mycket prisvärt. Jag ska försöka hamna på en billig nivå när det gäller matkostnaderna per månad.

I lördags var jag hemma hos Elin och fick mat. Jag har dessutom försökt att läsa lite till konsultationskunskapsduggan som vi ska ha på torsdag. Jag tycker det är så jäkla svårt att läsa till den och jag tror inte att jag kommer klara den. Men men, det känns ju helt ok eftersom det inte kan vara så svårt att göra en omdugga, och dessutom har vi ju inga andra tentor innan jul så det borde gå att läsa in förhållandevis snabbt.

Imorrn ska jag vara på Sahlgrenska geriatriken tillsammans med 5 andra. Vi ska öva att ta anamnes och status på en massa gamlingar antar jag. Dessutom ska vi öva journalskrivning. Vi kommer nog gå hela dagarna så det lär ju bli omöjligt att läsa till duggan. Vi har iallafall hela onsdagen till inläsningsdag, men vi får väl se hur det går.

Just det, jag klarade tentan i patologi förresten. Jag hade 84,75/98 p och var 26:e bästa i klassen. Lite sämre än jag brukar men ändå skönt att ha klarat den! Då slipper jag omtenta den 16 dec.

Puh, jag är så jäkla trött så ni anar inte. Den här veckan var så ansträngande att jag bara känner att jag har gjort mig förtjänt av att inte göra någonting. Problemet är att jag har en massa tråkigt skit att läsa in... puh...

3 Comments:

Blogger Elin said...

Välkommen till verkligheten, det är så det är att jobba. Aldrig hemma innan fem, om man inte flexar men då måste man jobba in den tiden någon annan kväll...
Man kanske skulle börja jobba deltid så man hinner med en rolig fritid också?! =)

12:13 em  
Blogger Andy said...

Jo förvisso... men ni får tre gånger mer betalt än jag efter skatt... och sen behöver ni inte läsa om en massa skit... :P

7:12 em  
Blogger bigmig said...

det är så synd om dig grabben...

12:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home