söndag, december 17, 2006

I'm a gambler

Idag var det pysseldags med Elin och Henrik. Jag gjorde en fin liten tomte som jag har placerat under min lilla minigran som står på bokhyllorna. Från början hade jag tänkt att läsa lite bakteriologi men jag sket i det för jag kände jag behövde lite ledigt.

Iallafall, i lördags så tog jag en snabb tur förbi stan för att göra några inhandlingar. Jag spenderade en timme där ungefär mellan kl 10 och 11. Jag hann nästan få panik. Att gå utanför Nordstan var inga problem, men när jag skulle till Clas Ohlson så var jag tvungen att gå inne i Nordstan från Åhléns. Sen i Clas Ohlson var det en annan grej, där var det asmycket folk. Jag fick nästan lite panik när folk fick för sig att ställa sig mitt i trappan och se sig omkring för att se vad de skulle göra. Vad sägs om att gå ner för trappstegen din idiot!?!?

Jag har spelat endel poker den här helgen. Jag spelar på nätet på Everest Poker och har dessutom startat ett litet konto på Svenska Spel. Jag har kommit på att jag är ganska bra på det där spelet, för att inte säga grym. Den här helgen har jag sammanlagt vunnit $16. På mitt konto har jag nu $26.65. Från början satte jag in $5, så det har alltså växt ungefär $21. Vi får väl se om det kan växa lite ytterligare. Det är asroligt spel, mycket roligare än att spela dataspel, och dessutom tjänar man lite pengar också. Fast jag tror jag kommer drömma och ess och spadrar i natt. Ungefär som när jag fått mitt Super Nintendo, då jag drömde om Zelda. Jag kommer ihåg när jag skulle gå och lägga mig och jag inte kunde sova för att jag så gärna ville gå upp dagen efter och spela ännu mer... det var tider det!

Nu är det bara en vecka kvar, men mycket ska hinnas med. Det blir hårdkörning ända in i slutet! Får se om jag hinner spela lite mer poker...