tisdag, december 05, 2006

Gast på spårvagnen

Ett stort tack till gubben på spårvagnen som sa åt de dryga fjortisarna att "sluta med gapandet", när de satt och skrek/sjöng. Det är civilkurage på hög nivå! Mer sånt tack!

Nu har jag tittat lite på kurslitteraturen vi ska ha till nästa kurs. Den kostar 1 600 kr sammanlagt. Det blir en fin julklapp till mig själv! Nånting säger mig att jag kommer övertrassera min budget med en rejäl slant i december.

Det gick inte att skydda sig från regnet idag. Förutom att regndropparna föll rakt ner från himlen så lyckades de också flyga vertikalt så att de tog sig in under alla regnskydd. Och Elin har snott mitt paraply. Jag får springa minsann!

Ikväll blir det fiskpinnar och ugns-pommes frites. Och en fräsch tomatsallad till. Man behöver mycket av det gröna och röda annars får man cancer och dör.

Over and out.