tisdag, december 12, 2006

Stress och press i juletid

I söndags hände något konstigt. Jag kände mig alldeles konstigt stressad på något sätt. Det fanns egentligen inte någon anledning till att vara stressad eftersom detta var min första lediga helg på rätt länge. Det var som om jag inte kunde sitta still, och jag kände mig nervös på ett sätt som är svårt att förklara. Nervositeten gick inte bort oavsett vad jag gjorde. Kanske berodde det på anspänning inför den nya kursen som startade i måndags, eller bara ren allmän julstress. Intressant var det iallafall.

Sen tänkte jag att jag skulle gå och lägga mig tidigt men när jag väl gjorde det så kunde jag bara inte sova. Hela min kropp var i uppror. Jag lade mig typ kl 22 men tror inte jag somnade förrän kanske vid 23.50.

Nåja, nu är det lite bättre fast min kropp lider lite i sviterna av denna stressattack som jag fick på söndagen. Är ganska trött på kvällarna och försöker ta det lugnt. Den här veckan är dessutom så pass fullpackat att det inte blir något andrum någonstans. Borde kanske 'ta ledigt' någon dag, kanske på fredag. Det känns som om det är rätt mycket att fixa också innan julen. Har julklappar kvar att handla.

Uppropet i måndags ägde rum på Wallenbergs konferenscentrum på Medicinareberget. Det var väldigt lyxigt för de bjöd på smörgåsar och kaffe/te/juice. Och en frukt också tror jag.

Imorrn ska vi iväg till Östra Sjukhuset för en trevlig heldag. Eller Öststat-Sjukhuset som jag gärna kallar det.

Och jag fick en extravecka med lov tack vare att jag hamnade i rätt grupp! Jag kommer att vara ledig veckan efter nyår och börjar således det nya året den 8/1 på Infektionskliniken på Uddevalla Sjukhus. Eller lov och lov, jag lär väl läsa in lite under den veckan, men då kan jag ju bo på Hotell Viktkastargatan under tiden! I'm so bad, I know!

Dags att sova!