måndag, januari 15, 2007

Hurricane

I helgen var det nästan orkan. Det var knappt så man vågade gå utanför dörren. Och sen blåste det så mycket så det blåste av en grej från Elins hus.

Återigen lyckas jag hitta fina fynd på REA. På MQ sålde de ut vantar och slipsar, så jag köpte två par vantar och en fin röd slips. Sen när jag kom till kassan så trodde jag expiditen hade räknat fel men det var tydligen "köp 3 betala för 2". Så det var inte illa pinkat alls! Sen lyckades jag också hitta mina vinterskor (som om det behövs!?) som jag gått och spanat på med 100 kr rabatt på en affär i Nordstan. Så det var bara att slå till. Jo, sen blev det en semla också.

Imorrn ska vi till Östra och sticka varandra i armen bland annat. Blodet ska användas i nån lab där vi ska undersöka vilka fina antikroppar vi har i blodet.

Idag när jag spelade ett litet pokerparti så lyckades jag med bedriften att få AA (alltså Ess och Ess) som hand två gånger i rad! För er som inte vet hur poker funkar så kan jag informera om att det är den bästa starthanden man kan ha. Min kusin informerade om att det var 0,016 promilles chans att få det! Alltså 0,00016% chans! Alltså händer det bara kanske högst en gång i livet. Det här visar att jag kan ha en jäkla tur, men det borde ju också visa att jag kan ha en jäkla otur också. För är inte det typ samma risk som att råka ut för en hemsk flygolycka? Eller att jag ska få en stor trädgren i huvudet? Eller kanske typ samma chans som att vinna 80 miljoner på drömvinsten på Lotto?

Nåja... om det där bara händer en gång i livet så kanske jag borde sparat den händelsen tills en viktigare tävling eller med högre insatser... jag vet ju att jag aldrig nånsin kommer få det igen..

Soppa är gott. Jag ska nog gå in för mer soppa. Fast jag behöver nog en mixer att mixa den i...