torsdag, januari 11, 2007

Tenta imorgon!

Idag gjorde jag en liten kupp mot mig själv. Eftersom jag ställt om dygnet lite efter min Uddevallavistelse så gick jag upp vid kl 7 och satte mig med böckerna (eller papprena rättare sagt) redan kl 8.10. Sedan satt jag till kl 17.55. Ni kan ju själva räkna ut hur rolig den här dagen har varit...

Jag hörde nyss en rolig kommentar på TV4-nyheterna. Det var en tant som inte klassades som sjuk trots att hon verkligen var sjuk, så hon fick inga pengar från försäkringskassan utan var tvungen att gå till Soc. varje månad. Då sa hon: "Det känns så konstigt att jag ska behöva gå dit varje månad istället för att få en lön varje månad".

Så för henne är alltså sjukpenning en lön? En lön för vaddå? För att hon sitter hemma och dricker kaffe? Senast jag kollade är lön en summa pengar man får för ett utfört arbete. Är kaffedrickande ett yrke? Idiot. Inte så konstigt att Sverige blivit så bidragsberoende när vi begär att få ekonomiska allmosor av staten och dessutom kallar det för lön!

Fan. Jag är så jäklans trött så ni anar inte. Jag är totalt slutkörd i huvudet.

Det här är nog den kanske sämsta uppladdningen jag haft till en tenta någonsin. Jag har inte läst på någonting alls hela måndagen, tisdagen och onsdagen. Ofta brukar man ha en 3-4 dagar minst innan en tenta. Och jag är inte den personen som skjuter upp allting heller... nåja, det här har ju legat utom min kontroll, så jag får väl ta en omtenta i värsta fall. Jag kan iallafall säga att jag gjort allt jag kunnat göra faktiskt. Var riktigt effektiv på "lovet".

Har räknat ut att morgondagens tenta kommer bli den 18:e tentan jag skriver på läkarlinjen... det är många timmar i skrivsalen på Viktoriagatan 30 indeed.

Det ska kännas så skönt att vara lite ledig. Jag funderar på den där Åhlénsburgaren som sagt... fast kanske jag blir klar så tidig så att det blir tråkigt att gå runt på stadens torg. Tentan börjar kl 8 och man får hålla på till kl 11. Tror jag nog kommer sitta till kl 9.30... men som mest till kl 10.

Hejdå