måndag, januari 08, 2007

Uddevalla, mon amour!

Jag tror jag missat nåt när det gäller den så kallade "Bildt-affären". När han blev utrikesminister efter valet så granskades ju hans aktieinnehav och han meddelade att han avgått ur Vostok Naftas styrelse, men att han hade optioner som skulle falla ut i december och som han skulle ta ut. Så vad sker då när Bildt tar ut de fyra miljonerna som han har rätt till för sitt styrelsearbetet? Jo, då minsann blir det ramaskri. Jag hänger inte med riktigt... det kom ju knappast som en överraskning. Fast iochförsig. Om Bildt verkligen vill göra det enkelt för sig så kan han ju sätta pengarna i nån etisk fond eller typ skänka hälften till de fattiga barnen i Afrika. Jag hade nog gjort det iallafall...

Nåja, detta om detta. Det är ändå nästan 4 år till nästa val.

Idag var jag i Uddevalla på infektionskliniken. Jag hann prata med två patienter och ta lite status. Det var väl ganska roligt. Jag gick upp klockan 5.10 imorse och kom innanför dörren klockan 17.40. Ungefär som jag trott. Och sen är det tenta på fredag. Den kommer jag kugga och flunka, men vad ska jag göra? Sätta mig med böckerna nu eller? No fucking way...

Imorgon kanske jag ska göra en lumbalpunktion. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det innebär att man tar en stor nål och trycker in den i ryggen och för in den i ryggmärgskanalen på en patient för att droppa ut lite cerebrospinalvätska. Det kan nog inte vara så svårt. Vi fick faktiskt öva på att sticka i stoppningen på stolarna vi satt på... Äh, vafan, det är bara att sticka... så jäkla svårt kan det inte vara. Det enda som kunde hända var att man råkade trycka lite på disken i ryggraden om man tryckte för långt, men det får vi försöka undvika!

vi hörs!

1 Comments:

Blogger bigmig said...

hur går det med studierna? Hann du se matchen mot liverpööl? Själv så stressas det med rapporten. hinner kanske klart tills imorrn...

2:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home