tisdag, januari 30, 2007

Yo soy una Estrella

Snabb recap om vädret. Underbart att våren har kommit. Idag var det säkert 7 grader varmt och solen stekte sönder all snö.

Var på Östra idag på förmiddagen och tittade på sjuka människor. Vissa var sjukare än andra och andra var friskare än vissa.

Igår fick jag en rolig överraskning av Försäkringskassan. Av någon anledning, jag förstår inte riktigt hur det har gått till, så har jag fått för lite bostadsbidrag år 2005 (!). Så i april kommer jag få en liten present på 1 700 kr av pappa staten. Desutom var de snälla nog att lägga på ränta på 33 kronor. Det är bara att tacka och ta emot säger jag. Och nu antar jag att jag överhuvudtaget har för lite bostadsbidrag, så jag kan nog räkna med de där pengarna varje april. Tack tack Reinfeldt och Borg, det är jag värd! Eller egentligen, då var det ju Nuder och Persson.

Den måste jag erkänna att jag har börjat bli beroende av chips. Jag har ätit tre påsar de senaste tre veckorna ungefär i snitt. Chips är så asgott så ni anar inte. Häromdagen gick jag till Coop Konsum och utnyttjade det oemotståndiga erbjudandet om att köpa två påsar Estrellachips för 30 kr. Ganska bra pris faktiskt. Billigare än Willys där jag brukar handla onyttigheter i vanliga fall. Ibland gör jag stora räder dit enbart för att köpa snask och snisk.

Vardagslyx är bra. Jag ska försöka lyxa mig lite mer det här året. Kanske...

Jag är inte orolig för att jag ska gå upp i vikt. Jag har gått ner 20 kg sen jag flyttade hemifrån till Göteborg hösten 2004. Jag fattar inte riktigt var de där 20 mjölkpaketen satt på mig förut...

5 semlor nu and counting. I'm gonna clog my arteries.

Jag har kommit på att Östra sjukhuset är typ större än Västerås centrallasarett. Nya pyskkliniken är snygg. Nyfunkis. Tänk om alla sjukhus såg ut så.

Förresten är jag helt såld på Rome. Fantastiska skådespelare och vackra miljöer. Jag återkommer med en utförligare rapport.