torsdag, januari 25, 2007

Tillrättalägganden

Jag har fått kritik för att jag använde ordet "äcklig" när jag syftade på den illbatting som skrek och sprang runt i en lägenhet ovanför eller under mig så att jag vaknade klockan 6 i lördags. Jag ber om ursäkt om mitt ordval har uppfattats som stötande, men om sanningen ska fram så kände jag verkligen hatiska tankar i det ögonblick jag vaknade. Kanske är det bevis på min bristande karaktär, att jag inte kan sätta mig in hur ett litet härligt busfrö känner när han får lust att springa runt och skrika och väcka folk klockan 6 en lördag, eller i det faktum att deras föräldrar låter barnet göra det.

Förlåt M. Jag tar tillbaka det. "Oresonlig" eller "Busfrö" kanske vore ett bättre ordval.

Sen vill jag också poängtera att jag inte hyste rasistiska tankar mot busschauffören samt att jag inte tycker att Annika Dahlström är en värdelös människa.

Så, då var det undanstökat.

Jag klarade tentan idag. Jag hade 44,5/52p och de hade av någon anledning kasserat två av frågorna. Förmodligen berodde det att frågorna hade en aningen för klinisk karaktär. Nåja, jag klarade den och det känns helt underbart. Nu är nästa tenta den 9 mars och jag kan koncentrera mig till fullo på den.

Jag trodde jag var bra på engelska, men jag har svårt att förstå vad de säger på Cityakuten, de pratar så jäklans fort. Kan de inte tagga ner lite!? I senaste avsnittet pratade de franska. Det var lite roligt. De var i Kongo. Fast sen blev det lite pinsamt så jag var nästan tvungen att byta kanal. Det var en doktor som var volontär i Kongo och innan han skulle mördas av rebeller så ställde han sig ner på knä och började be, och då fick rebellerna för sig att skona honom för de trodde att han var präst. Innan hade de hunnit med att våldta en kvinna, mördat en försvarslös geolog, samt en av läkarens kompisar som förklarat att de var volontärer som arbetade som läkare och att bota människor. Och så när han ställer sig på knä så lyser himlen upp och ber så blir han skonad. Hur amerikanskt kan det bli egentligen? Be till gud så ordnar sig allt. Jag har nästan tagit detta som ett tecken på att jag ska sluta titta på skiten och bojkotta serien totalt. Jag klarar inte när de smyger in sån där religiös amerikansk kreationsimpropaganda! Puh. Men jag tänker ge serien ett par chanser till.