tisdag, januari 30, 2007

Tillägg: Radiotjänst

Justja, måste bara tillägga en rolig sak som händer. Det ringde i min telefon här nu på kvällen, och som jag alltid gör är att jag stänger av ljudet på TV:n för jag tror alltid att det är Radiotjänst som ringer. Kollar på nummerpresentationen för att se vem det kan vara. Är ett skyddat nummer. Hmm... vem kan det vara?

Så jag svarar och hör till min fasa att det är en norrländsk dialekt i luren.
"Hej jag ringer från radiotjänst i Kiruna, har du hört talas om oss?",
"Nja, sa jag"
"Tänkte bara höra om teveavgiften ska betalas av dig eller någon annan i hushållet?",
"Nja, jag har inte hunnit skaffa TV än, för jag har nyss flyttat in"
"Jaha, men har du tanke på att skaffa TV?"
"Nja, jag får se, ska jag anmäla då eller?"
"Ja, inom två veckor ska du göra det"
"Jaha"
"Men du har ingen annan apparat som kan ta in TV-signaler? Typ TV-kort i datan?", (vad ska jag säga biatch? Ja, det kanske jag har! skicka en faktura vettja!)
"Nej det tror jag inte..." säger jag.

Vi lägger på luren.

Alltså det är ju patetiskt egentligen. Hon fattar ju att jag ljuger. Och jag vet att hon vet att jag ljuger. Men det bästa är att hon inte kan göra något åt det. Fast om jag var sån där nisse som satt och ringde så skulle jag flippa ur och typ säga "hallå, jag vet att du har en TV, ska du inte betala?".

Stegö-Chilo är min idol. Heja dig! Om inte hon betalar tänker inte jag heller betala... Jag har hört att det är skitdyrt med TV-avgift. Så ge mig en snigeljävel så sätter jag den gladeligen på ögat.

Jag haaaaaaatar sniiigel!