söndag, mars 18, 2007

Vidrigt väder


Idag tänkte jag ta mig en liten promenad. Men uppe på Ramberget fick jag vända för då drag hagelskurarna och spöregnet igång! Herre min jäsiken vilket rusk. Fick ila hem i fort fart...

Sen såg jag mitt fädernesland Edsbyn vinna. Heja heja!

I lördags gjorde jag köttbullar. Jag hade ett litet problem, när jag skulle handla köttfärs. 400 g var för lite, så jag tänkte att jag skulle köpa 800 g. Problemet var att 800 g kostade lika mycket som 1 800 g köttfärs, så då fick det bli det! Jäklar vilken tid det tog att rulla de där köttbullarna... jag tror det tog typ 2,5 timmar att laga den där maten. Blev 11 matlådor. Sen åt jag kokt potatis till, med inlagd gurka och rårörda lingon.

Husmanskost regerar! Men det dröjer innan jag gör det där igen...

Igår försökte jag läsa lite dermatologi, men jag orkade inte. Jag har denna helg känt mig knöven i nån sorts utmattningssjukdom. Jag har varit så trött att jag inte hållit koncentrationen uppe, och imorse hade jag en sprängande huvudvärk. Jag åt medicin och blev bättre, men tröttheten har bestått, måste gå och lägga mig tidigt idag. Jag hade till och med köpt havrekakor som jag tänkt äta igår, men jag var för trött för det!

Justja, sen klippte jag mig själv också. Jag vet inte riktigt hur det ser ut bakifrån... men vem bryr sig egentligen...

Imorrn förmiddag ska jag vara på en mottagning inne i stan för könssjukdomar. Får se om jag klarar mig från att utföra gonorré- och klamydiaprovtagning. Nånting säger mig att jag inte slipper... :)