torsdag, maj 10, 2007

Semifinal ikväll!

Jahapp, då var det då dags för en liten sångtävling ikväll. Jag tänker tippa vilka 10 bidrag som tar sig vidare till finalen på lördag (listan är ingen ranking):

1. Cypern
2. Vitryssland
3. Schweiz
4. Serbien
5. Makedonien
6. Andorra
7. Malta
8. Lettland
9. Moldavien
10. Turkiet

Och mina bubblare är Island och Danmark, som mycket väl också kan kvala in... de får dock inte plats på listan. Sen reserverar jag mig lite mot Moldaviens förmåga att träffa tonerna. Jag tror att den kan bli riktigt falsk den låten...

För övrigt så ligger det endel stora maffiga båtar i Göteborgs hamn. De är fina. Men stora.

3 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

Det var en liten besvikelse att mina favoriter, Schweiz och Polen, inte gjorde så bra ifrån sig. Dj Bobo ska nog helst vara studioinspelad och The Jet Set gör sig nog bäst på radio (icke-live!).

Moldavien var dock bra tyckte jag, så det var glädjande.

Några som överraskade mig positivt var Bulgarien och Georgien, som båda kändes bättre än de verkade i inför-programmen.

9:26 fm  
Blogger Niklas Udd said...

Och varför kunde inte Andorra hålla sig till bara engelska. Jag tror låten hade varit så väldigt mycket bättre då.

9:45 fm  
Blogger Andy said...

Problemet med Andorra är att de inte har tillräckligt med länder som kan rösta på dem. Hade de varit från Vitryssland hade finalen varit bokad och klar.

Detsamma gäller Schweiz.

Vi i väst måste hålla ihop!

Tur att Norge, Danmark, Island missade final. Då lär vi ju iallafall få lite poäng...

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home