lördag, maj 26, 2007

Turistande

Som ni kanske vet har jag köpt en ny kamera, så jag tänkte att det var dags att använda den lite och testa vad den går för. Så jag gick på en liten turisttur i staden.

En vacker skylt i Botaniska.

Jag tycker att den här vyn påminner lite om Central Park i New York. En vacker park (Botaniska), och höghus tillhörande Sahlgrenska som sticker upp där bakom. Inte illa alls!


Här är Göteborgs nya italienska spårvagnar som de har köpt in. Lite retrodesginade, mycket snyggt.

Ett fint vattenfall i Botaniska trädgården.

Sahlgrenskas huvudentré.

Sahlgrenska sjukhuset. Mycket nybyggande på gång. Huset i förgrunden som sticker ut från mastodonthuset ska rivas helt och ersättas av ett nytt.

Botaniska trädgården. Notera brudparet som står framför dammen.

En gammal skrothög från 60-talet.

Nybyggning på gång vid medicinska högskolan. Detta ska bli den nya Farmakologen tror jag.

Min skola. Man kan skymta föreläsningssalen Ragnar Sandberg.

Patologen med tillhörande föreläsningssal. Här kommer jag nog aldrig mer vara igen. Om jag inte dör nån mystisk död då det vill säga.

Så, det var allt för denna gången. Jag återkommer med fler reportage i framtiden.