torsdag, oktober 25, 2007

Roliga andningsapparater

Jag läser ju lungveckan nu som sagt, och idag var det dags att prova ut olika apparater som man kan använda på dem som inte kan andas så bra. De kallas för CPAP och BiPAP och dylikt. Det går ut på att man sätter en mask över munnen och sen pressas det ned luft i lungorna. Det var speciellt en maskin som var jätterolig. Jag låtsades att jag inte kunde andas och försökte hålla andan, men då var det så pass fiffigt att luften pressades ned i lungorna ändå i intervaller. Så även om jag försökte att inte andas, så andades jag ändå! Coolt!

På söndag får man en extra timme. Se till att använda den väl! Förra året använde jag den till att inhämta en massa kunskap om Patologi. Jag träffade en klasskamrat nere på patologen tidigt på morgonen då på söndagen som inte fattat att det var dags att ställa om klockan, hehe. Coolt.