onsdag, oktober 18, 2006

Grattis Västerås!


Västerås flygplats kunde ha hotats av nedläggning, men detta ändrades lyckligtvis då Ryanair har beslutat att öppna två nya linjer! I vår får västeråsarna möjligheten att flyga till London och Dublin direkt. Det blir en daglig avgång för respektive destination, och dessutom kommer planen flyga till London-Stansted istället för London-Luton.

Lycka! Luton är en av de värsta flygplatserna jag varit på och det var verkligen ett projekt att ta sig in till centrum. Det var buss till Lutons centralstation inne i själva staden Luton, och tåg till en station som låg ett antal hundra meter från Kings Cross. Nu kan man helt enkelt ta tåget direkt från Stansted till Liverpool Street Station.

Fast vad bryr jag mig om det egentligen, jag bor ju inte i Västerås! Nåja, man får väl vara lite lokalpatriot, och dessutom spenderar jag ju somrarna hemma.

Hehe, tänk på alla stackars miljöpartister som satte kamomillteet i vrångstrupen imorse när de hörde nyheten.

Och mitt MSN fungerar fortfarande inte. Vad ska man ta sig till...

1 Comments:

Blogger bigmig said...

jo det håller jag med, de får sluta släppa in skitmål...och sen göra mål framåt. men mot reading blir det seger

3:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home