måndag, november 12, 2007

Jag är torr

Jag brukar märka av att det blir torrare luft när det börjar nalkas vinter. Nu har det varit ganska kraftigt omslag i vädret de senaste dagarna. Förra veckan började jag bli så torr om läpparna, och nu har de nästan börjat spricka. Och nyss har smort in mig med handkräm, ansiktskräm och lypsyl, men ögonen känner av det torra vädret ganska rejält. Konstigt hur snabbt det kan gå liksom. Och detta bevisar en gång för alla att detta klimatet inte är gjort för att bo i. Längtar till sommaren redan nu. Fast det är ingen snö iallafall! Tacka för det.

En smått fantastisk grej hände idag. Igår när jag åkte tåg hem så stod jag bredvid en tjej precis innan vi skulle gå av vid Katrineholm. Hon frågade en gubbe där vilket spår vårt tåg skulle avgå ifrån sen. Och det roliga var att gissa vem som gick på spårvagnen på Valand imorse när jag var på väg till Mölndals sjukhus? Just det, samma tjej. Häftigt va?! Visar att Göteborg är en pyttepluttig stad. Eller att gud gillar att jävlas.

Jag äter rostbiff hela tiden nu. Ska ha det i matlåda imorrn! Och sen har jag en massa godsaker som jag hade med mig hemifrån!