fredag, november 16, 2007

En galen tant

Igår var det den galnaste tanten jag någonsin sett på spårvagnen. Och när jag säger galen så menar jag verkligen supergalen. Hon är nog den galnaste tanten i universum. Galnare än den galna tanten som kastar katter i Simpsons. Så här var det. Helt plötsligt typ vid Frihamnen så börjar den lilla tanten som annars ser helt oförarglig ut, skrika ut, med hela sin kraft: "ALLT ÄR PÅ FILM - I VARJE MINUT! ALLT ÄR PÅ FILM - I VARJE MINUT!". Hon skrek allt vad hon hade, det lät nästan som om rösten skulle spricka.

Och hon såg så liten och ofarlig ut. Och sen efter Hjalmar Brantingsplatsen så körde hon igång igen. "ALLT ÄR PÅ FILM - I VARJE MINUT! ALLT ÄR PÅ FILM - I VARJE MINUT!". Kan tillägga att hon hade lite finlandssvensk accent. Sen gick kärringfan av vid Vågmästareplatsen som om inget hade hänt, fast hon skrek medans hon gick ut.

Det var något av det värsta jag sett. Jag är då ändå ganska van med konstiga människor på spårvagnen. Eftersom jag bor i ett slumområde så får jag min beskärda del av fyllon, whitetrash-människor, och rent allmänt psykfall. Men den här tanten tar priset. Undrar vad det var. Förmodligen hallucinerade hon ganska rejält, men jag fattar inte vad hon menade. Menade hon att allting liksom registrerades på film!? Konstigt alltså...

1 Comments:

Blogger Niklas Udd said...

En liknande sak har faktiskt hänt mig också. På en helt full tunnelbanevagn här i Stockholm fick en tant plötsligt ett utbrott och började slå vilt omkring sig och skrika att alla skulle dra åt helvete och dö.

Efter det blev det dock folktomt i en cirkel omkring henne, så helt fullt var det väl trots allt inte. (Och nu vet jag exakt vad jag ska göra för att få lite mer svängrum i kollektivtrafiken.)

Det är ganska tragiskt egentligen...

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home